Helpdesk ‘vragen over Corona’ voor statushouders

Er is een speciale coronahelpdesk in het leven geroepen voor statushouders die Arabisch of Tigrinya spreken. Deze talen komen het meest voor onder de huidige statushouders in Nederland. Syriërs spreken Arabisch, Tigrinya wordt gesproken door mensen uit Eritrea en een deel van Ethiopië.

De helpdesk richt zich op statushouders met vragen over hun gezondheid en de crisismaatregelen en is een initiatief van het Corona Actiecomité Statushouders (CAS).

Volgens dit comité is er bij statushouders onduidelijkheid hun werksituatie, de bereikbaarheid van overheidsinstanties zoals de sociale dienst, IND en het COA. Maar ook thuisonderwijs voor hun kinderen roept veel onzekerheid op. De Corona Helpdesk Statushouders beantwoordt dit soort vragen telefonisch. In geval van complexe vragen zijn er tweedelijns specialisten die begeleiding bieden.

De helpdesk is dagelijks tussen 14 en 16 uur bereikbaar via 085-5808800 en wordt bemand door vrijwilligers die vanuit huis werken.

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *